Tuesday, October 19, 2010

Perancangan Masa Depan

Share


Sebagai seorang bakal guru, banyak persoalan yang bermain di dalam kepala ini. Mampukah aku menjadi seorang guru yang bitara ? Bagaimana aku hendak menarik perhatian pelajar, nak pakai cara macam mane ?  Alat bantu mengajar ( ABM)  ape yang sesuai ? Walaupun sehingga sekarang, tahun 2010 aku masih melanjutkan pelajaran aku di Universiti Pendidikan Sultan Idris , Tanjung Malim, Perak yang kini berada di semester 3, aku sudah memikirkan semua ini. Sebagai bakal seorang guru, aku perlu melalui proses – proses ini. Normal katakan jika ingin menjadi seorang guru. Aku berharap dapat menamatkan pengajian aku di sini dan memperoleh anugerah daripada pihak Universiti ( Amin ) . Sekiranya diri ini dimurahkan rezeki, akan ku sambung pengajian ke peringkat yang lebih tinggi iaitu peringkat Sarjana kerana ilmu itu tiada sempadannya. Bak kata pepatah, “ Selagi ada kemahuan, disitu ada jalan ”. Insyaallah !!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Pages

Kata-kata Utman Affan ;

Antara tanda – tanda orang yang bijaksana itu adalah hatinya selalu berniat suci, Lidahnya selalu dibasahi dengan zikrullah, kedua-dua matanya menangis kerana penyesalan pada dosa yang dilakukan , segala perkara yang dihadapinya dengan sabar dan tabah dan mereka mengutamakan kehidupan akhirat daripada kehidupan di dunia. Sama-sama kita fikirkan

+