Tuesday, October 19, 2010

Komitmen Kerjaya

Share
Komitmen kerjaya
Perkara yang selalu menjadi isu graduated pendidikan ialah masalah penempatan guru. Boleh dikatakan setiap tahun kita mendengar mengenai masalah ini. Saya sebagai salah seorang bakal guru mengharapkan benda yang sama iaitu dapat ditempatkan di mana-mana sekolah di negara ini sebaik sahaja menamatkan pengajian di sini. Baru- baru ini kita mendengar kelebihan guru aliran sains teknologi seperti Kimia, Biologi, Fizik dan Matematik. Ini menjadikan kos seperti saya akan bersaing dalam penempatan guru. Oleh itu, saya akan cuba menguasai bahasa inggeris dengan secepat mungkin dalam menghadapi persaingan dalam penempatan guru kelak. Guru yang berkaliber dan serba boleh sudah semestinya menjadi rebutan di mana- mana sekolah. Jadi, saya berharap saya berada dalam lingkungan kumpulan tersebut. Insyaallah.

No comments:

Post a Comment

Pages

Kata-kata Utman Affan ;

Antara tanda – tanda orang yang bijaksana itu adalah hatinya selalu berniat suci, Lidahnya selalu dibasahi dengan zikrullah, kedua-dua matanya menangis kerana penyesalan pada dosa yang dilakukan , segala perkara yang dihadapinya dengan sabar dan tabah dan mereka mengutamakan kehidupan akhirat daripada kehidupan di dunia. Sama-sama kita fikirkan

+